Zašto je Facebook kompanija promenila ime

Verujemo da većini korisnika na internetu i dalje nije jasna tačna namera iza promene imena Facebook, pardon, Meta kompanije. Šta to ime znači, koje će promene ova kompanija uvesti i koji skandali ostaju u pozadini zajedno sa starim imenom, možete pročitati u nastavku.

METAverse

 

Kao što je Google promenio ime u Alphabet umbrella, promena naziva kompanije Fejsbuk podrazumeva da njihove društvene mreže kao što su Facebook, Instagram, WhatsApp, Oculus i druge biti jedne od mnogih proizvoda u okviru kompanije Meta.

Kako Mark Zuckeberg tvrdi, Metaverzum će se osećati kao hibrid današnjih društvenih iskustava na mreži, ponekad proširen u tri dimenzije ili projektovan u fizički svet. Kreće se dalje od 2D ekrana ka impresivnim iskustvima kao što su proširena i virtuelna stvarnost kako bi pomogla u izgradnji sledeće evolucije društvene tehnologije.

 – ali, šta to zapravo znači?

Promena imena se odnosi na prepoznavanje same promene unutar kompanije koja se već dogodila. Zakerberg je uložio milijarde dolara — najmanje 10 milijardi samo ove godine u izgradnju metaverzuma, ekspanzivne vizije interneta.

Biće uveden jedinstveni sistem naloga koji će obuhvatiti sve društvene aplikacije kompanije, Oculus Quest slušalice, portal i buduće uređaje. To znači da vam neće trebati Facebook nalog da biste koristili Quest.

Ako je internet kakav poznajemo dvodimenzionalan – tekst i slike na ravnim ekranima –  metaverzum bi bio trodimenzionalni i višečulni, uključujući i dodir. U metaverzumu, moći ćete da idete u školu, na posao, da igrate igrice, gledate koncerte, pretražujete proizvode po prodavnicama i još mnogo toga bez napuštanja kuće.

Ali to je u budućnosti. Ne sada. Metaverzum koji je kompanija predstavila, poređenja radi, podseća na Sims ili video igricu Second Life iz 2003. godine.

Razlika između interneta koji poznajemo i metaverzuma

Metaverzum je verovatno decenijama daleko od postojanja, i otprilike još toliko od potpadanja u mejnstrim kategoriju. Ali onaj ko zapravo gradi metaverzum — svakako je od velike važnosti. Internet su, kao što znamo, uglavnom izgradili akademici i istraživači koje finansira vlada, kao otvoreni standard za ljude da kreiraju i dele informacije.

Ali Fejsbuk i druge privatne kompanije su spremne da definišu metaverzum po svojim standardima, a možda i u potpunosti da ga poseduju.

Osim što ćete biti u mogućnosti da se pojavite kao hologram u dnevnoj sobi u stvarnom svetu vašeg prijatelja koji živi na drugom kraju planete, prognozira se da će kriptotehnologija kao što su NFT i smart contracts imati prilično važnu ulogu u metaverzumu. Softver koji podupire ovaj Zakerbergov stav o metaverzumu zove se Horizon.

Da li promena imena kompanije ima za cilj skretanje pažnje sa problema?

Iznenadna promena imena Fejsbuka odvlači pažnju od uzbunjivača i curenja informacija koje su narušile njegovu reputaciju.

Prethodnih meseci, došlo je do pada negativnih komentara nakon objavljivanja Facebook papira, internih dokumenata koji naglašavaju probleme sa kompanijom, a koje je iz firme iznela uzbunjivač Frensis Haugen. Neki vide novo ime kao način da odvrate pažnju od ovog narativa.

Lansiranje nečeg potpuno novog – zaposlenima kompanije predstavlja način da se rebrendiraju i počnu iznova, bez mnogo menjanja postojećih problematičnih proizvoda.

Ali ambicije Fejsbuka se nisu pokolebale. Izgradnjom metaverzuma, kompanija bi mogla postati mnogo moćnija nego što je danas.