Verujemo da većini korisnika na internetu i dalje nije jasno zašto je Facebook kompanija promenila ime u Meta. Šta to ime znači, koje će promene ova kompanija uvesti i koji skandali ostaju u pozadini zajedno sa starim imenom, možete pročitati u nastavku.
Kao što je Google promenio ime u Alphabet umbrella, promena naziva kompanije Fejsbuk podrazumeva da njihove društvene mreže kao što su Facebook, Instagram, WhatsApp, Oculus i druge biti jedne od mnogih proizvoda u okviru kompanije Meta.
Kako Mark Zuckeberg tvrdi, Metaverzum će se osećati kao hibrid današnjih društvenih iskustava na mreži, ponekad proširen u tri dimenzije ili projektovan u fizički svet. Kreće se dalje od 2D ekrana ka impresivnim iskustvima kao što su proširena i virtuelna stvarnost kako bi pomogla u izgradnji sledeće evolucije društvene tehnologije.
Promena imena se odnosi na prepoznavanje same promene unutar kompanije koja se već dogodila. Zakerberg je uložio milijarde dolara — najmanje 10 milijardi samo ove godine u izgradnju metaverzuma, ekspanzivne vizije interneta.
Biće uveden jedinstveni sistem naloga koji će obuhvatiti sve društvene aplikacije kompanije, Oculus Quest slušalice, portal i buduće uređaje. To znači da vam neće trebati Facebook nalog da biste koristili Quest.
Ako je internet kakav poznajemo dvodimenzionalan – tekst i slike na ravnim ekranima – metaverzum bi bio trodimenzionalni i višečulni, uključujući i dodir. U metaverzumu, moći ćete da idete u školu, na posao, da igrate igrice, gledate koncerte, pretražujete proizvode po prodavnicama i još mnogo toga bez napuštanja kuće.
Ali to je u budućnosti. Ne sada. Metaverzum koji je kompanija predstavila, poređenja radi, podseća na Sims ili video igricu Second Life iz 2003. godine.
Metaverzum je verovatno decenijama daleko od postojanja, i otprilike još toliko od potpadanja u mejnstrim kategoriju. Ali onaj ko zapravo gradi metaverzum — svakako je od velike važnosti. Internet su, kao što znamo, uglavnom izgradili akademici i istraživači koje finansira vlada, kao otvoreni standard za ljude da kreiraju i dele informacije.
Ali Fejsbuk i druge privatne kompanije su spremne da definišu metaverzum po svojim standardima, a možda i u potpunosti da ga poseduju.
Osim što ćete biti u mogućnosti da se pojavite kao hologram u dnevnoj sobi u stvarnom svetu vašeg prijatelja koji živi na drugom kraju planete, prognozira se da će kriptotehnologija kao što su NFT i smart contracts imati prilično važnu ulogu u metaverzumu. Softver koji podupire ovaj Zakerbergov stav o metaverzumu zove se Horizon.
Iznenadna promena imena Fejsbuka odvlači pažnju od uzbunjivača i curenja informacija koje su narušile njegovu reputaciju.
Prethodnih meseci, došlo je do pada negativnih komentara nakon objavljivanja Facebook papira, internih dokumenata koji naglašavaju probleme sa kompanijom, a koje je iz firme iznela uzbunjivač Frensis Haugen. Neki vide novo ime kao način da odvrate pažnju od ovog narativa.
Lansiranje nečeg potpuno novog – zaposlenima kompanije predstavlja način da se rebrendiraju i počnu iznova, bez mnogo menjanja postojećih problematičnih proizvoda.
Ali ambicije Fejsbuka se nisu pokolebale. Izgradnjom metaverzuma, kompanija bi mogla postati mnogo moćnija nego što je danas.
Da bismo pružili najbolje iskustvo, koristimo tehnologije poput kolačića za čuvanje i/ili pristup informacijama o uređaju. Saglasnost sa ovim tehnologijama će nam omogućiti da obrađujemo podatke kao što su ponašanje pri pregledanju ili jedinstveni ID-ovi na ovoj veb lokaciji. Nepristanak ili povlačenje saglasnosti može negativno uticati na određene karakteristike i funkcije.