Večita pitanja u oblasti marketinga

Večita pitanja u oblasti marketinga

Iako je medijsko-komunikaciona grana u poslednjih deset godina doživela (i preživela) brojne promene, ipak je nešto ostalo nepromenjeno – marketing je u svojoj suštini ostao isti. Bar tako kaže Keti Armilas,američki marketinški strateg i autorka knjige “Neopoziva pravila marketinga: 9 i po načina da vas ljudi zavole” koja poziva oglašivače da prestanu prodavati stvari i da počnu da rade na tome – da ljudi zavole njihove marke. I upravo to je, po njenom mišljenju, suština uspešnog marketinga.

Šta daje rezultate u oglašavanju, a šta ne, je večito pitanje oglašivača. Odgovor na to pitanje daće Les Binet,jedan od najvećih svetskih stručnjaka za oglašivačku efikasnost, koji je za efikasnost odgovoran i u vrlo uspešnoj londonskoj kreativnoj agenciji “adam&eveDDB”. “Ako ljudi, videvši vaš oglas, ne osete ništa, onda budite uvereni da vaše oglašivačke aktivnosti neće povećati prodaju. Ne zaboravite na izvanrednu moć emocija!” savetuje Binet oglašivačima, koji je i sam ubeđen da je samo dugoručna emocionalna povezanost potrošača sa markom ono, što firmi donosi veće prihode i profit.

Marketing na društvenim mrežama

Podizanje svesti kod potrošača

Prisustvom kompanije i integrisanim nastupom na društvenim mrežama povećavate svest potrošača o vašem brendu. Kreativnim sadržajem plasiranim putem društvenih mreža osiguravate da informisanost potrošača u kontinuitetu ostane na visokom nivou.

Dvosmerna komunikacija

Društvene mreže su nepresušni izvor prilika za dvosmernu komunikaciju sa potrošačima. Otvaranje direktnog kontakta sa ciljnom grupom može vam doneti dobru reputaciju i dati šansu da bliže upoznate profil i želje vašeg prosečnog potrošača.

Monitoring reputacije

Društvene mreže omogućuju kontinuirano praćenje vaše reputacije i odnosa potrošača prema vašim proizvodima ili uslugama, čime imate šansu da na vreme uvidite i neutralizujete krizne situacije koje mogu narušiti imidž vaše kompanije.

Trendovi i predviđanja

Iskustvo potrošača
Sve je u iskustvu. Danas brend predstavlja skup iskustava potrošača. S obziorom na dostupnost tehnologije koja omogućava kompanijama targetiranje potrošača bilo gde, bilo kad i na bilo kom mestu, od kompanija se zahteva da se izdignu iz mora konkurencije tako što će da pruže zanimljivije, duhovitije, šokantnije i emocionalnije sadržaje.

Personalizacija
Stručnjaci digitalnog marketinga već godinama usavršavaju svoje alate za personalizovano oglašavanje. Potrošači su se zasitili oglašavanja putem masovnih medija, a samim tim tradicionalni marketinški kanali moraće da se prilagode i da personalizuju način komunikacije sa potrošačima.

Digitalni marketing
I u narednoj godini praviće se razlika između digitalnog i klasičnog marketinga, iako je ta linija sve bleđa. U narednih par godina očekuje se stapanje ovih pojmova, kao i da će se pod pojmom marketing podrazumevati – digitalni marketing