Ako i postoji jedna efikasna tehnika za jačanje brand awareness-a – to je Newsjacking.

Šta je newsjacking?

U bukvalnom značenju – „otimanje vesti“. Spajanjem reči news i hijacking, David Meerman Scott popularizovao je novi izraz koji bi predstavljao preuzimanje aktuelnosti i korišćenje za svoje potrebe.

Princip je zapravo vrlo jednostavan, ali zahteva da ispunite nekoliko uslova da bi se vaša objava izdvojila iz mnoštvo ostalih, a vaš brend učinila zanimljivim.

Ukoliko uočite da se pojavila vest o kojoj sve više ljudi počinje da diskutuje, to je pravo vreme da na kreativan način odgovrite na rastući trend. Idealno u roku od 24h. 

Spontanost i brzina

One su zapravo dve glavne odlike kvalitetnog newsjakinga – sve u cilju aktulenosti i najbolje moguće reakcije pratilaca. Instant pažnja, reakcije pratilaca, brand awareness a samim tim i novi pratioci biće posledica dobro konstruisanog posta. 

Brendove, koji ne prate aktuelnosti i nemaju kreativni odgovor na njih, pratioci najčešće smatraju dosadnim. Ako vam sada padaju na pamet objave uoči Osmog marta, Noći veštica ili Dana zaljubljenih – pogrešili ste. Čak i ove objave se planiraju, iako imaju aspekt aktuelnosti. Nisu iznenadne.

Da li je i tvoj brend ovako „kul“?

Svi smo bili svedoci jučerašnjeg kolapsa – dugih 7 sati Facebook kompanija i njene platforme Facebook, Instagram i WhatsApp, nisu bile dostupne za svoje korisnike.

Kako su glavne mreže za komunikaciju bile nedostupne, Twitter je iskoristio taj momenat i poneo nagradu za najzapaženiji Newsjack dana:

Vrlo brzo ovaj post postao je viralan, sa preko pola miliona retvitova, a broj samo raste. On nema nikakav fascinantan vizual, čak ni inspirativnu poruku – sastoji se samo od 3 posebno odabrane reči.

Kako se pravi newsjacking kontent? Jedna stvar je presudna, i ne, nije kreativnost. Brzina je. Ako se pitate kada je pravi momenat da reagujete, odgovor je što pre. Ukoliko dočekate da novinari analiziraju događaj ili da se pojave followup informacije, moguće je da ste zakasnili. Čim se pojavi trend, kreativni tim stupa na scenu i u kratkom roku odgovara na zadatak. Newsjacking mora da bude iznenadan i planira se isključivo danas za danas.

Na našem tržištu, Plazma je kul! Kroz prijatan ton, i jednostavno kreativno rešenje, iskoristili su aktuelnost za sopstvenu promociju brenda. 

Rezultat? Pohvale, ispovesti pratilaca šta su oni radili u slobodno vreme i poneki osvrt na prošlo vreme – u prevodu Jačanje brenda. Jak brend rezultuje pojavom da ljudi počinju da dolaze zato što vas vole, a ne zato što su videli vašu reklamu. 

Posledica Newsjackinga je prepoznatljiv brend

Newsjacking može naći svoje mesto i na drugim kanalima – Youtube platformi, u štampi ili na različitim striming platformama. Jedno je sigurno – instant pažnja i podizanje svesti o brendu su sigurni benefiti ovakvih postova. Nisu potrebni ogromni budžeti niti bilo kakve analize tržišta – već samo kreativan um i brza egzekucija.

Kao što vidite, i mi koristimo priliku da Newsjackujemo ovim blog postom. A sada kada znate osmovne principe, počnite da ih primenjujete i vi prvom prilikom.

Ako radite ovo redovno imaćete jak, prepoznatljiv brend i bićete najzabavniji profil na društvenim mrežama!