Sta je SEO?

Šta je SEO i šta vam on donosi?

SEO je skraćenica za „optimizaciju pretraživača“. Najednostavnije rečeno, to je proces poboljšanja vaše veb lokacije kako bi se povećala njena vidljivost kada ljudi pretražuju proizvode ili usluge povezane sa vašim poslovanjem na Google –u ili drugim pretraživačima. Što je vaša stranica vidljivija u rezultatima pretrage, veća je verovatnoća da ćete privući pažnju i privući potencijalne i postojeće klijente u svoje poslovanje.

SEO je biblioteka…

Pretraživači koriste robote za pretraživanje i indeksiranje stranica na internet. Zamislite indeks kao ogromnu biblioteku u kojoj bibliotekar može da vam ponudi knjigu (ili veb stranicu) kako bi vam pomogao da pronađete tačno ono što tražite u to vreme.

Algoritmi (ili Bibliotekar) analiziraju stranice uzimajući u obzir stotine faktora rangiranja ili signala, kako bi odredili redosled stranica kada neko pretražuje na Google-u.

Optimizovanje sajta i sadržaja s obzirom na ove faktore može pomoći vašim stranicama da se bolje rangiraju u rezultatima pretrage na Google-u.

Šta sve možete da optimizujete za pretragu?

SVE što kačimo na internet. Slike, Video, Tekstove pa I samu strukturu veb stranice. 

Jedna od najvažnijih stvari koju moramo optimizovati jesu naslovi samih stranica (Meta Title) i njihovi opisi (Meta Description).

Meta Title je naslov koji se nalazi na stranici Google-a kada nešto pretražujemo.

Meta Description je tekst koji se nalazi ispod naslova, i tu treba da se nalazi kratak opis sa ključnim rečima za pretragu.

Optimizacija Slika/Videa

Pored ove optimizacije, trebalo bi optimizovati tekstove unutar stranice, kao što su opisi i karakteristike naseg proizvoda, usluge, ili same teme koja se nalazi na stranici.


Kada se podiže slika/video na internet, sam naziv fajla (naziv fajla.jpg) utiče na vidljivost te fotografije prilikom pretrage na Google-u.

Osim naziva slike/videa, može se dodati i Alt text, u kojem bi trebalo da stoji šta zapravo predstavlja ta fotografija, odnosno video, i on sam doprinosi vidljivosti fajla dok se pretražuje na Google-u.

Optimizacija Tekstova

Kada govorimo o optimizovanom tekstu koji se nalazi negde na našem sajtu, to podrazumeva da on sadrži ključne reči koje su relevantne za samu temu sajta ili stranice. Ukoliko pišemo(ili imamo proizvod koji prodajemo) o elegantnim muškim cipelama, bitno je da u tekstu pominjemo “Muške cipele”, “Cipele za muškarce”, “Kožne cipele za muškarce”, “Svečane cipele za muškarce”, “Muška obuća”…I samim tim, kada neko pretažuje te reči, naša stranica ili slika će mu se prikazati, I SEO je ispunio svoju svrhu. 

Ukoliko imate bilo kakvih nedoumica u vezi toga šta je SEO, kontaktirajte nas.