SEO trendovi za uspešnu optimizaciju sajta u 2017 godini
Kako godine odmiču tražilice poput Google-a, Bing-a itd. sve više razvijaju i unapređuju algoritme i pravila pretrage, sa namerom da stanu na put širenju spama, kao i ljudi koji pokušavaju da izigraju sistem i steknu neku korist.
Ova nova pravila, koja prvenstveno postavljaju Google i Bing, znače da svaki webmaster mora ostati u koraku sa konstantno menjajućim SEO okruženjem i SEO trendovima, kako bi svojim klijentima omogućio bolju poziciju, odnosno rang na tražilicama. Sudeći po nekim od pouzdanih izvora, nova godina donosi sjajnu priliku za sve njih, da usklade svoju SEO strategiju po nekim od sledećih stavki.
Iskoristite mogućnosti AMP-a (Accelerated Mobile Pages; Ubrzanih mobilnih stranica)
Potreba za responsive web stranicama, u korist smanjenja bounce rate-a, je bila vodilja za Google SEO strategiju tokom 2016. godine. Jedno od najpraktičnijih rešenja koje su izmislili je integracija AMP-a, od strane webmastera. Važno je napomenuti da su AMP protokoli, otvorenog koda, koji omogućuju da se web stranice učitavaju gotovo trenutno u mobilnim pretraživačima.
Može se reći da je AMP postao fenomen u SEO zajednici, jer dopušta korisnicima da se stranice učitaju trenutno, sa smanjenom potrošnjom internet podataka. Prosečna web stranica koristi 8 puta više podataka nego AMP prilikom učitavanja sadržaja.
Očekuje se da će ovaj trend biti sve više usavršavan i razvijan tokom 2017. godine i da će mnogi korisnici iskoristiti prednosti koje ovaj protokol nudi.
Veštačka inteligencija (Artificial Intelligence)
Google algoritmi pretrage konačno dobijaju boost krajem 2016. godine. Boost je došao iz forme implementacije mašinskog učenja u sam algoritam pretrage, sa ciljem da se algoritam pretrage učini pametnijim. U principu ovaj algoritam pomaže tražilici – Googlu, da procesuira rezultate pretrage i pruži relevantnije rezultate svojim korisnicima.
U samom algoritmu nalazi se preko 200 različitih faktora koji su zaslužni za tačnost pretraživanja. Kako bi webmasteri poboljšali rank, neophodno je da unutar sajta dodaju adekvatne tagove, pišu članke koji su „gusti“, odnosno sadrže dosta teksta, i sadrže relevantne činjenice i informacije koje će se plasirati putem web-a. Mnoge tražilice gledaju da suzbiju širenje lažnih vesti, stoga je veoma bitno plasirati samo one proverene.
Optimizacija korisničkog doživljaja (User Experience Optimization)
Živimo u dobu kada je korisnički doživljaj sve značajniji za naš uspeh. Sve više sajtova poseduje user friendly interfejs, a dolazak do informacija nikada nije bio lakši.
Ovo je veoma značajno za tražilice i shodno tome, Google i Bing su uvrstili korisnički doživljaj kao faktor u svom algoritmu, sa nastojanjem da se sajtovi koji imaju bolji korisnički doživljaj, nađu na boljim pozicijama u rezultatima pretrage.
Upravo iz ovih razloga veoma je bitno da, ukoliko do sada niste, kreirate korisnički nastrojene landing stranice, uprostite navigaciju sajta i kreirate sadržaj na kojem će se posetioci duže zadržavati jer će im biti zanimljiv.
Integracija i korišćenje kratkih brendiranih linkova
Jedna od važnih stvari u rangiranju web stranica je „iteracija“ (iteration). Iteracija u SEO znači da što se više određen sadržaj čita i širi na web-u, taj sadržaj je i kredibilniji. Najbolji način za širenje pomenutog sadržaja putem web-a je putem kratkih brendiranih linkova.
Ovaj novi format linkova koriste najpoznatije svetske kompanije, poput kompanija: Pepsi (pep.si), NY Times (nyti.ms) itd. kako bi pogurali svoj brend na internetu, odnosno tražilicama.
Na kraju, samo bismo dodali da bi bilo dobro da se fokusirate na to, da u svoju SEO strategiju uključite što više navedenih stavki, umesto da se fokusirate na postepeno integrisanje jedne po jedne, jer će navedeno uticati na vašu poziciju na tražilicama.